Wiadomości branżowe

Przedsiębiorczy jak… polski student

Mimo iż, formalnie, okres studiów na uczelniach wyższych to etap życia, na którym późniejsi absolwenci, przyswajają wiedzę i umiejętności wyższego stopnia, nieodmiennie kojarzy się on ze „studenckim stylem życia”. Czasem wypełnionym imprezami, beztroską, znikomą odpowiedzialnością za siebie i innych, oraz funkcjonowaniem w interwałach – od sesji do sesji.Jak się jednak okazuje, stereotyp studenta jedzącego śniadanie między 12 a 14 w coraz mniejszym stopniu przystaje do rzeczywistości. Z danych wynika, że aż 40 proc. studentów uczących się w trybie dziennym podjęło pracę zarobkową[1]. W przypadku studiów wieczorowych odsetek ten może być jeszcze większy, ponieważ, jak wynikało z raportu Eurostudent, aż 70 proc. polskich studentów utrzymuje się samodzielnie[2]. Ponad połowa

Mimo iż, formalnie, okres studiów na uczelniach wyższych to etap życia, na którym późniejsi absolwenci, przyswajają wiedzę i umiejętności wyższego stopnia, nieodmiennie kojarzy się on ze „studenckim stylem życia”. Czasem wypełnionym imprezami, beztroską, znikomą odpowiedzialnością za siebie i innych, oraz funkcjonowaniem w interwałach – od sesji do sesji.

Jak się jednak okazuje, stereotyp studenta jedzącego śniadanie między 12 a 14 w coraz mniejszym stopniu przystaje do rzeczywistości. Z danych wynika, że aż 40 proc. studentów uczących się w trybie dziennym podjęło pracę zarobkową[1]. W przypadku studiów wieczorowych odsetek ten może być jeszcze większy, ponieważ, jak wynikało z raportu Eurostudent, aż 70 proc. polskich studentów utrzymuje się samodzielnie[2]. Ponad połowa studentów zatrudnia się w sektorze usług. Pracę znajduje tam aż 52 proc. z nich. Kolejne 20 proc., natomiast, jeszcze w trakcie studiów trafia na stanowiska techniczne, oraz do kadry średniego szczebla.

„To trend o globalnym zasięgu. Młodzi ludzie na całym świecie widzą, że obecnie samo wykształcenie nie gwarantuje otrzymania dobrej pracy i późniejszego, dostatniego życia. Zwłaszcza w dziedzinach związanych z innowacyjnością. – mówi Maria Głowacka, Menedżer ds. Rozwoju Marki AZ.pl – Najbardziej liczą się umiejętności, oraz dobry pomysł. Dlatego coraz częściej biorą sprawy we własne ręce i zakładają firmy, chcąc zrealizować swoje marzenia.”

Studenci nie ograniczają się jednak wyłącznie do podejmowania zajęć tradycyjnie „studenckich”. Zakładają także start-upy, mikroprzedsiębiorstwa poszukujące kapitału do realizacji nowatorskich pomysłów biznesowych. Wnoszą tym samym swój wkład w innowacyjność polskiej gospodarki, sklasyfikowanej obecnie, pod tym względem, na ostatnich miejscach w Unii Europejskiej[3].

„Odzwierciedlenie tej tendencji zauważamy także w strukturze wieku naszych klientów. – mówi Maria Głowacka, Menedżer ds. Rozwoju Marki AZ.pl – Udział użytkowników między 15 a 24 rokiem życia stale rośnie, sięgając już ponad 30 proc. klientów AZ.pl. Studenci chętnie korzystają z naszej platformy eShop, umożliwiającej intuicyjne prowadzenie kompletnego sklepu internetowego. Powstaje też coraz więcej firmowych stron WWW oraz domen, rejestrowanych przez osoby w wieku akademickim. Studenckie start-upy korzystają również z atrakcyjnych ofert na hosting stron oraz serwery VPS.”

A to już wiesz?  Świąteczne drzewko z oryginalnymi ozdobami

Do zakładania własnej działalności mobilizują młodych ludzi bezpłatne konsultacje, specjalne programy wsparcia młodych przedsiębiorców, oraz głośne przykłady osób, które swego czasu postanowiły postawić wszystko na jedną kartę i – czasem nawet poświęcając studia – zainwestować w realizację własnego pomysłu. Ich nazwiska znaleźć można obecnie w rankingach młodych milionerów.

Bardzo ważnym elementem wspierania przedsiębiorczości, o którym bardzo często się zapomina jest – zwyczajnie – nie stawianie jej przeszkód. Proste w obsłudze narzędzia oferowane przez AZ.pl doskonale wpisują się w to rozwiązanie. Intuicyjny kreator stron WWW – webMaker umożliwia stworzenie i hosting oryginalnej strony internetowej w atrakcyjnej domenie, także na serwerach VPS, bez konieczności posiadania zaawansowanej wiedzy. Prosty, ale kompletny sklep internetowy na platformie eShop – gotowy do sprzedaży już po kilku minutach od założenia, wsparty wartościowymi dodatkami, w postaci kuponów rabatowych na pozycjonowanie SEO, reklamę, czy usługi kurierskie – to natomiast gest w kierunku przedsiębiorców, którzy zamiast zajmować się sklepem, chcą skupić się na klientach i realizacją swoich marzeń.

 

[1] PARP, Przyszłe kadry polskiej gospodarki

[2] Eurostudent, Social and Economic Conditions of Student Life in Europe 2008-2011

[3] PRO INNO Europe, Raport Innowacyjności gospodarek krajów UE


dostarczył infoWire.pl

Źródło AZ.pl. Dostarczył

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy